28 gru 2018

Nowy rok się zbliża i każdy zwykle ma jakieś życzenia czy postanowienia odnośnie niego.

Hm... Dzięki statystykom na Lubimy Czytać wiem, że w tym roku książek przeczytałam 31 co okazało się rewelacyjnym wynikiem, bo w roku poprzednim przeczytałam książek 16, a jeszcze wcześniej 17. Tak zobrazowała się stabilizacja życiowa i jakimś tam spokój wewnętrzny.

Ale tu zaczyna się też problem, bo dopadła mnie tzw. klęska urodzaju. Pomyślałam, że miło by było spróbować zawalczyć i przeczytać w 2019 roku książki zalegające na tzw. stercie wstydu. Policzyłam i wyszło na to, że czeka na mnie 41 książek.

Mając na uwadze, że czytam kiedy tylko mogę perspektywa nie wydaje mi się zbyt różowa. Z drugiej strony powinien odetchnąć portfel i półki. Chciałabym kupić tylko "Nóż" kiedy się ukaże, a tak to myślę, że przeżyję. Będę szerokim łukiem omijała kosze z książkami w Biedronce i ogłoszenia na olx.

A co z rokiem, który żegnamy? Byłam na Targach w Krakowie i to było świetne. Zaczęłam w końcu poświęcać się temu co lubię i to odnosi jakieś skutki, Nie chodzi o profity, ale o frajdę z tego płynącą. Z książkami i z tym otwieraniem się na inne gatunki było różnie. Zostawałam jednak mimo wszystko z bezpiecznymi thrillerami. Czytało się fajne rzeczy jak np. trylogia o Wayward Pines, było nietypowe zaproszenie do zakładu pogrzebowego, uświadamiający Odwet oceanu, trochę rosyjskiej rzeczywistości i bardzo dużo Harry'ego Hole. W gruncie rzeczy teraz myślę, że za dużo nawet, bo mam wrażenie, że spędziłam z nim cały rok i przez to poznałam mało innych historii. Nie było też niestety takich książek do których chętnie bym wróciła czy zapamiętała na bardzo długo.

Oby w nowym roku było lepiej. Tak ogólnie i tak szczególnie.

Tymczasem porozkoszuję się wolnym weekendem.






PS. Ja mogę nie kupować, gorzej będzie z mężem, który kupi. Mi.

3 komentarze:

  1. Z tym kupowaniem też mam problem, po każdej bytności w księgarniach wychodzę z kacem, bo tyle świetnych pozycji, a tak mało czasu...
    Niektórzy myślą, że bibliotekarz nic nie robi tylko czyta, a dziś w szkolnej bibliotece to niemal niewykonalne...
    Żałuję, że nie umiem czytać szybciej, są podobno techniki pozwalające na pochłanianie książek, ale w końcu nie tylko o to w czytaniu chodzi.
    Życzę więc nam obu w nowym roku udanych lektur i więcej czasu na czytanie w ogóle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam o tym by szybciej czytać, ale to kojarzy mi się z pracą na akord. Byle tylko więcej i więcej... Gdzie przyjemność?
      Tak, oby się spełniło :)

      Usuń
    2. zapomniałam napisać, że fajna zakładka:-)

      Usuń